وزش باد شدید همراه با پدیده گرد و خاک در تهران محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌ها اعضای هیئت علمی بازنشسته اجباری دانشگاه فرهنگیان به خدمت بازمی‌گردند چه کسی برنده نوبل ادبیات می‌شود؟ جاده چالوس از ساعاتی بعد یکطرفه می‌شود ظرفیت مدارس کشور در اختیار دانش‌آموزان افغان/ آمارها رو به افزایش است اعزام هیئت وزارت علوم به همدان برای بررسی حواشی اخیر قربانی پرونده‌های جنجالی تجاوز فرانسه دوباره به دادگاه رفت؛ متهم: همسرش من را فریب داد / حسام الدین دوگان کیست؟ اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ماجرای تجمع مقابل دانشگاه بوعلی سینا چه بود؟ + توضیحات استانداری همدان جزئیات استخدام ۶۰۰۰ نفر در قوه قضاییه تهران در روز‌های آینده گرم است؛ خنک شدن هوا از شنبه شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان نحوه بارگذاری مستندات رتبه بندی معلمان / مراحل استخدام دانشجو معلمان ورودی ١۴٠۴ شرایط استفاده مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی

اظهارات جدید سر پرست آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و رتبه بندی معلمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چارچوبی که طراحی کردیم دنبال می‌شود و اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 26
کد خبر: ۱۰۶۸۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برنامه سواد حرکتی درباره بازگشایی مدارس با توجه به اظهار نظر‌های محتلف در این مورد اظهار کرد: اگر مسئول بازگشایی ما هستیم گفته ایم که الگوی کار با هماهنگی ستاد کرونا در شهریور تدوین و ابلاغ شد، همچنین براساس پیش بینی‌های انجام شده مدارس روستایی و عشایری از اول مهر بازگشایی شدند، مدارسی که جمعیت کمتری دارند از اول آبان فعالیت‌شان را شروع کردند و به طور کلی قول می‌دهیم بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان تا اول آذر انجام شود و تفاوت بین ۵ روز و ١٠ روز در اعلام زمان بازگشایی خیلی مهم نیست.

او درباره بازگشایی دوره ابتدایی گفت: برای دوره ابتدایی طراحی اولیه‌ای که انجام دادیم بازگشایی مدارس را به واکسیناسیون گره نزدیم. نظرات تعلیم و تربیتی خودمان را به ستاد کرونا اعلام کردیم و اصرار بر بازگشایی داریم، اما اگر ستاد تشخیص دهد کار در این دوره مجاری باید همان دنبال می‌شود.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چارچوبی که طراحی کردیم دنبال می‌شود و اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.


کاظمی همچنین به موضوع رتبه بندی معلمان هم اشاره و اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس است واز نمایندگان مجلس بابت تشکر می‌کنم و آنچه حاکم می‌شود قانون مجلس خواهد بود.

او درباره اخذ تعهد از معلمان پیمانی گفت: آموزش و پرورش همواره در حوزه نیروی انسانی دچار مشکل است و معلمان نگران این تعهد نباشند چراکه این موضوع تعهدی است تا آن‌ها در استان خود مشغول باشند و این کار مانع از نقل و انتقال شهرستانی و استانی نمی‌شود.

کاظمی همچنین به موضوع سواد حرکتی اشاره و بیان کرد: اگر خواسته باشیم به ساحت زیستی توجه کنیم بنیان آن موضوع سواد حرکتی محسوب می‌شود؛ اگر دانش آموز سالم نداشته باشیم، توانمندی آن با مشکل مواجه می‌شود و اهمیت سواد حرکتی در دوران کرونا مضاعف خواهد بود، یکی از آسیب‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم همین موضوع بی تحرکی است و در مورد دانش آموزان به دانش این کار نیاز داریم.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از بسته‌های موفق ما سواد حرکتی است که غربالگری و ارزیابی اولیه ارائه دهیم و بعد از ٢۴ جلسه تمرین، دستاورد و اثربخشی آن را به مخاطبان عرضه می‌کنیم و فکر می‌کنم که این طرح پایه بسیاری از فعالیت‌های بعدی ما در حوزه دانشی و مهارتی است./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار